Swedish flag | Engelsk flagga

 

En rasande kamp öppnas: replika Audemars Piguet klockor

Kampen om marknadsandel finns alltid bland företag inom samma bransch, inklusive klockindustrin. Nyligen verkar gräskriget eskaleras mellan två schweiziska märken - Audemars Piguet och Hublot. Trots att båda inte har erkänt det offentligt har denna kamp redan börjat för några år sedan. I det här fallet kanske du undrar vem som skulle vara den ultimata vinnaren, men för mig tror jag inte att dessa två företag har några uppenbara intressekonflikter. Det intressanta är att, från min synpunkt, har replika Audemars Piguet och Hublot väldigt olika produkter. Jag ser inte ens dem som direkta konkurrenter exakt. Dessutom är det oavsett vem som vinner, konkurrensen mellan företag tenderar att ge fler fördelar för kunderna.


De verkliga modellerna som konkurrerar med varandra är AP: s Royal Oak Offshore-kollektion och Hublots Big Bang-kollektion. Tanken, enligt min mening, verkar det inte finnas många likheter mellan dem, tydligen har tillräckligt många människor lagt dem i samma korg. Kalla det för kamp av begränsade utgåvor! För mig är den person som köper en klocka inte nödvändigtvis på marknaden för den andra - men tar hänsyn till spänningsnivån mellan varumärkena, tävlingen är riktig. ww I slutändan tror jag att att ha AP och Hublot alltid tittar på varandra är en fördel för konsumenten. Detta skulle innebära att de produkter som de släpper ut är spännande som möjligt.


Utom tävlingen under marknadsförings- och försäljningsprocessen finns det en viktigare del för dessa klockor företag - sponsring och partnerskap. Audemars Piguet klockor kopior och Hublot har snabbt vunnit högprofilerade ambassadörer och partnerskap - särskilt i USA. Första gången slaget kom i mina ögon var när jag deltog i Alinghi lag som tävlar i America's Cup.


För Hublot är särskilda partnerskap en viktig del av koncernchef Jean-Claude Bivers strategi. Fokusera bara på sportvärlden, de senaste decennierna har de blivit utnämnd som officiell tidhållare till FIFA World Cup, klockmärkespartnern i Manchester United Football-laget och den officiella watchmakaren av Formel 1-racing - bland andra . Syftet är helt uppenbart. En mästare i vilken sport som helst borde ha och föredra en högkvalitativ schweizisk klocka.

  • Senast har kampen gått till Miami. Slaget är domstolen där Miami Heat spelar. Hublot meddelade att Miami Heat-spelare Dwyane Wade skulle vara en varumärkesambassadör i februari 2018. ww Men för bara några dagar sedan har Audemars Piguet replika klockor just proklamerat att sin nya varumärkesambassadör skulle vara en spelare i Miami Heat LeBron James. Tolk det som du vill, men jag tror att varumärkena vart vill vara var det andra varumärket är. De får både stor sikt och en bra spelare, men det är intressant att se dynamiken.
  • En mer fientlig sak är att Hublot bara meddelade att de skulle vara "exclusive watch partner" av Miami Heat. Så var och en av dem har en spelare på deras sida. Således har nu Hublot kontraktat att få ensamrätt att använda det verkliga Miami Heat-namnet på klockor. Hublot kommer att få sitt namn i olika delar av arenan, på nedräkningsklockan och på Miami Heat-webbplatsen. Visst kommer det också att finnas andra PR-anslutningar för att fira anslutningen.
  • Både AP och Hublot försöker fånga fler ögon på sina egna varumärken. Målet för varje är så mycket uppmärksamhet som möjligt på den amerikanska marknaden. USA har länge varit en förbryllande plats för klockmärken för att sätta ett stort fotfäste i, men både klockor kopior Audemars Piguet och Hublot har gjort beundransvärda jobb att uppnå hög medvetenhet och kundanpassning här i USA. Resultatet av dessa ömsesidiga ansträngningar är att lyxiga schweiziska märken blir en gradvis större del av människans fokuspunkt i USA - ett område som under de senaste åren har haft mindre medvetenhet om avancerade klockmärken än många andra delar av världen . För dem desto mer uppmärksamhet människor betalar till dem, desto gladare är de.
  • Oavsett vem som skulle vara den sista vinnaren, skulle det vara svårt för människor i de två företagen. Och den verkliga vinnaren skulle utan tvekan vara klienterna. Uppriktigt sagt skulle rättvis konkurrens aldrig vara en dålig sak. Å ena sidan skulle företagen ägna mer uppmärksamhet åt sin forskning, design, utveckling och service. I en annan hand skulle konkurrensen vara mer som en chans att anpassa sig och växa. Normalt kommer rasande konkurrens att leda till snabb förbättring. När det gäller kunder, förutom, de bryr sig inte verkligen om vinnaren sak, de bryr sig bara vilket varumärke som är mer i linje med deras smak och uppskattning.
  • rolex kopior
  • klockor rolex
  • ralph lauren polo
  • audemars piguet kopior

 

Wombriaktiviteter

Toppmöte i London





________________________